Personal

Alt om min studietur i London

Hey guys <3

I denne uge, har jeg været på studietur i London med min klasse. Da jeg har modtaget en del spørgsmål omkring vores tur, har jeg valgt at skrive et indlæg om turen og undervejs besvare jeres spørgsmål.

Da vi skulle stemme om hvortil studieturen skulle gå, var et af mine sidste ønsker London. Dette skyldes at jeg tidligere har været i London, min frygt for terror og ikke mindst at jeg langt hellere ville til et varmt land med oplevelser ud over det sædvanlige. Vi var afsted med vores engelsklærer og religionslærer; destinationen skulle derfor kunne byde på noget fra begge fag. Jeg ville selv rigtig gerne have været til Malta, hvor jeg tidligere har været på sprogrejse i 2 uger. Min sprogrejse var en uforglemmelig oplevelse, og jeg savner Malta ubeskriveligt meget. På Malta har de blandt andet engelsk som modersmål og en del historie og religion. I har måske set Tempelridernes Skat 3, som er optaget på Malta? En fantastisk ø med en masse historie! Desværre blev jeg nedstemt og flertallet stemte på London. Heldigvis var vejret meget bedre end sidst jeg var i London!

Selve undervisningen var ikke noget at råbe hurra for. Vi fik hurtigt indtrykket af, at der ikke var styr på en skid, og der var en del frustrationer omkring dette. Vi boede på et andet hotel end det vi var blevet fortalt, værelsesopdelingen var heller ikke som fortalt, for slet ikke at tale morgenmaden! Vi måtte spise morgenmad i tidsrummet 07:30-08:00, men allerede 07:55 blev vi hver morgen på uhøfligste vis bedt om at forlade lokalet fordi andre skulle til. Der stod dog aldrig andre i kø til vores pladser. Personalet var decideret uforskammede, så hver gang de bad os forlade morgenmaden før tid, tog jeg alt hvad der kunne være i min lille Michael Kors taske med op på vores værelse. Maden på hotellet var langt under den forventede standard, men heldigvis havde jeg et helt rugbrød fra Lagkagehuset og en peanutbutter med i kufferten, så jeg ikke døde af sult. Der var et køleskab på værelset, så vi fire piger købte lidt ekstra mad, drikke og snacks til når vi blev sultne. De fleste dage stod menuen på fast food og jeg har stadig kvalme ved tanken om, hvad jeg har fyldt min krop med den seneste uge: peanutbutter and jelly sandwiches, vafler, Mc Donalds og snacks. Mad, jeg sagtens kan spise i ny og næ, men ikke i fem dage! Da jeg kom hjem i fredages, stod den altså på madlavning, så jeg kunne få lækker, hjemmelavet mad i kroppen igen. Al maden i London, var dog ikke ren fast food; torsdag aften, spiste vi på en indisk restaurant, hvor vi fik den lækreste mad! Dette var også den aften, at jeg drak en 620ml øl on my owndet skal lige nævnes at jeg altså for det meste undgår øl, haha. Fredag morgen, stod på ægte engelsk morgenmad, som var langt bedre end den morgenmad, vi levede af de første dage i London!

Jeg ærger mig rigtig meget over, at vi brugte det meste af tiden i London under jorden i en metro og på usle gader. Jeg havde virkelig set frem til en masse flotte seværdigheder, som skulle foreviges på Instagram, men der har virkelig ikke været meget som var værd at fotografere. De smukkeste steder vi besøgte var hindutemplet og Westminister Abbey som vi ikke måtte fotografere indvendigt… En mega skam, da der var ubeskriveligt smukt i hindutemplet.

Det bedste ved turen har uden tvivl været den tid, vi har fået lov at gå rundt på egen hånd og shoppe. Trods min beslutning om ikke at bruge penge på tøj i London, fik jeg alligevel købt en del, som jeg vil vise frem i et London Haul engang i næste uge. Jeg har fået købt nogle lækre items, som skal bruges til sommer, når jeg rejser på cruise med min familie og kæreste, hvilket jeg glæder mig utrolig meget til! <3

LÆS OGSÅ: Five Outfits for London

Jeg håber at I har fået svar på jeres spørgsmål omkring min studietur. Hvis ikke, så skriv endelig en kommentar under indlægget! Så svarer jeg gerne på jeres spørgsmål <3